Pages

Friday, January 8, 2016

Aish dan Puting (part 1)

Assalamualaikum..

Alhamdulillah...post pertama untuk tahun baru...
Semoga permulaan yang baik untuk tahun ini...
tetapi nak dijadikan cerita, tahun nie dimulakan dengan permasalahan baru untuk aku..
bukan masalah actually, tapi ia leabih kepada satu tugas as a mother..

Aish makin membesar & dah besar pun...4 tahun..
Masalahnya sekarang, dia belum lagi boleh berpisah dengan puting..

Aku dah rasa aku failed jadi ibu untuk Aish sebab tak dapat nak pisahkan dia dengan puting.
Dalam hati tu memang nak sangat dia berhenti hisap puting. tapi aku kalah setiap kali halang dia dari hisap puting. Paling tragis bila nak tido..haduila~ siapa yang berada di tempat kejadian saja tau bagaimana keadaannya...menangis meraung macam kena hapa je...bila aku pujuk bukan nya makin reda...makin aku di pukul pukul di tendang tendang...haih~ mana mampu tengok...jadi terpaksa lah aku hulur juga puting..

Sebelum jari jemari ku menari atas keyboard nie, aku adalah google juga "cara cara nak pisahkan anak dengan puting". so adalah sikit sebanyak membantu memberi idea.. Akan cuba ku implement kan bacaanku tadi..Semoga berjaya untuk diri sendiri...rata rata blog mention "kene HATI KERING".

Will update dalam nest post, samada berjaya atau tidak...kita tungguuuuuu!


No comments: