Pages

Wednesday, June 8, 2016

Kerjaya Baru ku....

Assalamualaikum wbt.

Pejam celik pejam celik da sebulan lebih aku menjadi suri rumah tangga setelah "di retrench" bulan April lalu.
Macam macam perasaan ada masa dapat tau company dah tak mampu nak operation lagi but life's must go on. Rindu dekat rakan rakan sekerja yang sangat helpfull & baik hati. Semuanya tinggal kenangan...

Sementara mencari & menunggu panggilan kerja yang lain, aku terima dulu kerja sebagai surirumah tangga walaupun takde gaji tapi semua disediakan. heee .... Anak pun aku dah tak hantar ke rumah mak...(yup! mak aku yang jaga anak aku...) Hari hariku berubah sepenuhnya...Kalau sebelum nie aku tak pernah masak untuk dinner di hari bekerja sebab selalu makan kat rumah mak, sekali dengan amik anak... kerje kerje rumah pun hanya akan berlaku tatkala hari cuti je...weee  bab cuci baju biasa husband yang buat TETAPI sekarang ini semuanya atas aku... Aku masak tak kira pagi petang malam, kemas rumah, cuci mencuci and jaga anak... MEMANG BUKAN KERJA MUDAH OK!! salute to all the seniors of housewife.

Tapi aku bukan saje ber'tittle' surirumah tangga. Aku juga ber'tittle' student. Yes! aku sambung belajar..
Belajar apa? hehehehe next post aku cite ye...


1 comment:

Aty Fared said...

nanti lama2 biasa dan rasa seronok insyaa Allah.. :) besh jadi student.. dok lah kir2 nak sambung ker idak ni.. macam besh..tp macam malas..hahaha.. [terok !!]